Na regen komt zonneschijn en dan komt de kou xD - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Melvin Vermeulen - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn en dan komt de kou xD - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Melvin Vermeulen - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn en dan komt de kou xD

Door: Melvin Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Melvin

16 Maart 2015 | Frankrijk, La Rochelle

Dit keer wat sneller een volgend reisverslag dan normaal, dat omdat ik uit verveling zo 1, 2, 3 niks anders wist te doen hahaha. Ik had jullie in ieder geval verteld dat ik in een volgend reisverslag verder zou ingaan op de terugkomst hier, dus dat ga ik nu ook doen:

De 1ste dag terug, wat valt daar over te zeggen? Nat, koud, moe, apart. Ik denk dat die woorden het wel goed beschrijven. Een lange reis gehad, weer afscheid moeten nemen (nu alleen met de gedachtegang iedereen 3 maanden te moeten missen :'( ) en dan verlaat je Nederland met prachtweer om in een nat & koud Frankrijk aan te komen.. Lekker... Helaas zette dit weer de eerste paar dagen ook nog even door, dus heel veel viel er niet te doen waardoor ik veel op mijn kamer zat en me bezig hield met gamen/anime kijken/dingen voor school doen & Skype. Gelukkig veranderde het weer na een goede 4 dagen in positieve zin. De laatste halve vakantieweek was het namelijk iedere dag dik 15 graden :D!!! Volop zon, zo goed als geen wolken en wind, dus al met al HEERLIJK WEER ^^! Ik ben dan ook bijna iedere dag naar het strand geweest met vrienden en daar lekker gedronken, gechilled en ook aan frisbee gedaan dat leidde tot de eerste x in de oceaan want ja, als je de frisbee erin gooit moet je hem natuurlijk ook halen hè :$...Iedere dag aan het strand was weer een mooie dag en ik kon zelfs zonder jas en al naar buiten :). Dit hielp dus weer goed met het terug aan passen aan het leventje hier haha. Helaas was dit weer na de vakantie wel weer over, en was het ook gedaan met mijn overschot aan vrije tijd :P. School begon namelijk weer.
De 2de week terug was dus ook weer de 1ste keer school. Goed voor mijn Frans, want de 1ste week was het vooral Nederlands & Engels, maar ik merkte wel dat het weer even aangescherpt moest worden :$. Verder 4 lessen gehad die week, dusja nog niet heel erg druk gehad haha. Wel weer even wat schoolgevoel kunnen oppakken, dus ook nog wat dingen afgerond die vanuit de HAN in Nederland nog gedaan moesten worden. Deze week ook mijn eerste toets terug gekregen (van de les 'Histoire de France, niveau B2/C1) en ik had een 12,5/20 gehaald. Had wel wat beter verwacht/gehoopt, maar heb hem in ieder geval gehaald :)! Ook nog een doorlopende toets over luistervaardigheid gemaakt, maar dat resultaat komt volgende week terug ;).

Zoals je dus waarschijnlijk al gemerkt hebt, heb ik het aardig rustig aan gedaan & gehad de eerste 2 weken. Ik moest echter wel weer alles zelf doen, maar nu ik de laatste, missende dingen vanuit Nederland mee had ging dat ook weer beter ^^. Wat wel leuk was, was dat we een kermis hadden gevonden hier (la Fête Foraine) en daar ben ik 2x met vrienden naar toe geweest. Alles was wel wat duurder dan in Nederland (gemiddelde attractieprijs lag rond de 4 euro), maar de attracties gingen dan ook wel langer door dus je kreeg er wel wat voor terug. Heb zelf alleen de topattracties gedaan en wat me daar vooral opviel was dat ik ook Nederlands tegen kwam, zowel bij de attracties als de munten die je kreeg 0.0 hahaha. Verder nog een keer goed uitgeweest met een leuke groep vrienden hier, weer gestart met fitnessen en ook nog een keer mijn 'pingpongskills' uit de kast gehaald die me helaas toch grotendeels in de steek lieten xD.

Al met al ben ik nu dus weer prima gewend en gaat mijn leventje hier in Frankrijk weer gewoon door dus over mij hoeven jullie je geen zorgen te maken ;).

Over and out!

  • 17 Maart 2015 - 08:29

    Martine Bourgy:

    Melvin,

    La prochaine fois que vous vous ennuyez, faites-moi signe....je vous donnerai des choses a faire: j'ai plein d'idées! :-) J'aimerais être sur la plage moi aussi!

  • 28 April 2015 - 14:15

    Melvin Vermeulen:

    Il y a des moments qui sont tranquilles et où je n'ai pas beaucoup de choses à faire (heureusement), mais ce mois-ci, avec le stage, est beaucoup plus occupé...Donc ne vous inquiétez pas, j'ai plein des choses à faire maintenant haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melvin

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 3760

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Minor La Rochelle

Landen bezocht: