Een beetje van alles wat :P - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Melvin Vermeulen - WaarBenJij.nu Een beetje van alles wat :P - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Melvin Vermeulen - WaarBenJij.nu

Een beetje van alles wat :P

Door: Melvin Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Melvin

21 Mei 2015 | Frankrijk, La Rochelle

He's baaaaaack ^^. Dit keer over de meivakantie met de examens die daarna volgde en wat meer:

De meivakantie, 2 weken vrij waarin de 1ste week vooral werd besteed aan lekker bijslapen, chillen met vrienden, 'me-time' en werken aan mijn stageverslagen + dossier van Nederland. Vanaf 3 mei was mijn beste maat, Jasper Spee, dan hier :). Gedurende 3 volledige dagen is hij hier geweest (zondagavond aangekomen, donderdagochtend weer vertrokken) en tijdens deze 3 dagen heb ik hem La Rochelle laten zien en hoe ik hier leef. Voorgesteld aan mijn vrienden, gezellig uitgeweest, een middagje op het strand doorgebracht, Franse gewoontes aan hem geleerd en even heerlijk bijgekletst want dat was ook echt weer nodig!!! Was echt blij hem weer te zien, maar helaas is een verblijf van 3 dagen niks, want deze prachtdagen waren zo weer voorbij :(... Het was shit om hem weer te zien gaan, maar ik kan in ieder geval zeggen dat ik een toptijd met hem heb gehad :)! Na het vertrek van hem moest ik echter wel weer aan school beginnen, de examens kwamen er namelijk aan :O....
Gekeken naar de examens zelf, dan heb ik daar niet heel veel over te zeggen. Het examen 'Lezen & Schrijven cours de FLE' is voor mijn gevoel aardig goed gegaan en het examen 'Histoire de France' ging nog beter (en daar stond ik zelf ook wel een beetje van te kijken want had die het moeilijkste verwacht haha). Alleen nog even afwachten op de punten, maar ik ga er wel vanuit dat ik die gehaald heb! Ook is mijn verslag van het vak dat gekoppeld was aan stage (dat ging over speciale kinderen met handicaps en leerproblemen) afgemaakt en ingeleverd.

Examens over? Geen lessen meer? Wat doe je dan? JUISTTTTTT, niet veel meer xD. Het was weer eerst lekker bijkomen, een souvenirjacht en chillen met vrienden en daarna ook weer een beetje met het koppie bij school, wantja de laatste dingen moeten ook goed en wel afgerond worden hè ;). Alles rondom mijn stage is nu afgerond en ik heb ook met mijn 2 contactpersonen van de universiteit een gesprek gehad over de gang van zaken. Een erg positief en goed gesprek en alles liep lekker op rolletjes (ze vonden me zelfs een exceptionele student waar ze erg trots op en blij mee zijn ^^). Er rest me nu nog 1 vak en daarvoor moet ik een stuk schrijven over de verschillen tussen het Nederlandse en het Franse schoolsysteem en daar dan een voordracht over geven in de klas. Voor de rest is het dan verder werken aan mijn dossier van de HAN en genieten van de laatste paar dagen hier!
Helaas blijft het echter niet alleen bij het genieten...Het afscheid nemen komt er namelijk ook aan :(... Een van mijn beste vriendinnen hier is al een goede week weg en mijn 2 beste maten zijn gisteren vertrokken. Ook zijn er in de afgelopen 7 dagen verschillende andere vrienden vertrokken, dus ik zit nu dan ook wel met tegenstrijdige gevoelens... Aan de ene kant heel erg blij dat ik over 10 dagen weer naar huis kan en daar weer iedereen kan zien, maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik weet dat ik hier dan alles achter me laat. Al mijn vrienden en het leventje dat ik hier heb opgebouwd (en dat is toch veel moeilijker terug te krijgen/terug te zien) :(..... Weet zelf ook niet zo goed wat ik er nou mee aan moet...Gewoon maar proberen te genieten van de laatste paar dagen hier denk ik en dan gewoon contact houden met iedereen in de hoop dat we elkaar allemaal ooit nog een keer zullen zien!!!

Nou, dit was het voor nu dan wel weer zo'n beetje. Los van dit alles heb je natuurlijk ook nog gewoon de normale dingen die ik doe zoals anime kijken, skype gesprekken met de mensen in Nederland, een beetje gamen etc. alleen kwam er nu ook nog de aanmoediging en het duimen voor mijn vriendin, broertje en zijn vriendin bij want die doen alle 3 hun eindexamens op dit moment. Nogmaals: TOY TOY TOY voor hen en ik zie jullie allemaal snel weer :)!!!

  • 25 Mei 2015 - 17:35

    Karin Vermeulen:

    Tja jongen..... aan alles komt een eind!! Het zal iid moeilijk zijn om je nieuwe vrienden en vriendinnen te zien vertrekken en wetende dat je ze een hele tijd niet meer zult zien. Jullie hebben dik 4 maanden met elkaar geleefd en omgegaan, genoten van de verschillende culturen en gewoontes en nu valt dat alles weg. Maar kop op..... het komt wel goed en jullie kunnen altijd contact houden via app en Facebook, vergeten zullen jullie elkaar niet en hier in Holland zitten andere vrienden met smart te wachten om je weer te zien. Geniet nog van de laatste week en tot gauw. Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melvin

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 3755

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Minor La Rochelle

Landen bezocht: