Vakantie aux Pays-Bas :D - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Melvin Vermeulen - WaarBenJij.nu Vakantie aux Pays-Bas :D - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Melvin Vermeulen - WaarBenJij.nu

Vakantie aux Pays-Bas :D

Door: Melvin Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Melvin

11 Maart 2015 | Frankrijk, La Rochelle

Hee Hee allemaal, we zijn weer terug na alweer een tijdje weg te zijn geweest van mijn reisverslag :$. De laatste keer had ik jullie verteld dat ik was begonnen aan een 2-weekse stage op een basisschool, dus daar eerst meer over:

De basisschool, 'La Palissy', bevond zich niet al te ver van mijn woonplaats en ik deed deze stage met 2 andere Franse universiteitsstudenten, die gelukkig zo lief waren mij de meeste keren mee te nemen naar stage en op het einde van de dag weer terug af te zetten bij mij thuis (wat natuurlijk weer in de kosten scheelde) ;). Soms moest ik echter zelf met de bus later arriveren, of eerder terug gaan, dat omdat ik dan zelf lessen moest volgen op de FLASH (mijn universiteit hier) en die lessen hadden de prioriteit (dit omdat deze stage voor mezelf was, voor de ervaring, en niet voor studiepunten).
De eerste week van de stage was veel observeren, afspraken maken met de begeleider & de stagiaires onderling en dingen regelen, maar vanaf de 2de week ben ik zelf toch ook wat lessen gaan geven. Mijn mede-stagiaires moesten dit als onderdeel van hun studie, voor mij was het een keuze en ja, jullie weten allemaal hoe ik ben hahaha. Uiteindelijk twee vakken gekozen waarvan ik ieder twee lessen zou geven en dat waren de vakken Grammatica & Geschiedenis. De 2de week was dus meer voorbereiden en zelf lessen geven. Hoe dit allemaal is verlopen, lezen jullie in een ander reisverslag dat ik wil wijden aan school/stage, want dit wat ik jullie nu vertel komt niet echt overeen met de titel die ik het heb gegeven ofwel :P?

Nou, om de titel dan toch maar eer aan te doen: VAKANTIE!!! JA, vakantie tijdens mijn verblijf in La Rochelle, en JA, nu al haha. Ik had zelf namelijk sowieso het idee 1x tijdens mijn verblijf op en neer naar huis te gaan om iedereen weer te zien en ook de laatste spullen/dingen mee te nemen/te regelen en toen dacht ik bij mezelf: 'Waarom niet met Carnaval?'. Ik heb nou eenmaal last van dat 'Pielhazenbloed' van Limburg, dus ik kan Carnaval eigenlijk niet missen hè :P. Gelukkig bleek ik de week, die ik had geboekt, hier geen lessen te hebben, dus ik heb eigenlijk ook niet echt iets gemist hier. Iets dat achteraf al helemaal mooi bleek te zijn was dat ze hier de voorjaarsvakantie gaven vanaf de datum dat ik eigenlijk terug wilde gaan. Dus wel logisch wat dat dan betekend hè??? Zelfs mijn begeleider van de universiteit hier zei al tegen mij: 'Ga dan lekker 2 weken naar huis, want hier wordt in de vakantie toch niet echt wat gedaan'. Dat liet ik me dan ook geen 2x zeggen hahaha. Dus het was gauw genoeg richting het treinstation om mijn kaartjes voor de terugweg om te wisselen, wat me helaas wel een extra 40 euro kostte omdat 1 v.d. 2 kaartjes niet om te wisselen waren :(...
Vrijdag 13 februari was dan de dag van mijn terugreis naar Nederland voor de komende 2 weken. Na een lange, 11 uur durende reis kwam ik aan in Deurne waar ik hartverwarmend werd ontvangen door mijn ouders, broertje, zusje en vriendin (waarvan de laatste drie zelfs naar mijn toe kwamen gerend en mij om de hals vlogen ^^). Natuurlijk erg moe thuis gekomen, maar wel met open armen ontvangen door zelfs nog mijn beste maatje en mijn 2 oma's die langs kwamen ^^. Ik moest alleen wel weer even wennen aan al dat Nederlands om me heen hoor, want in mijn hoofd zat alleen de Franse taal (oeps :$). Maarja, op naar CARNAVAL was het toen!!!
Carnaval, Carnaval, Carnaval en nog eens Carnaval. 4 Geweldige dagen, die me wel echt helemaal kapot hadden gemaakt... Het was dit jaar een wat apartere Carnaval, maar dat maakte het niet minder leuk :). Het was zeer zeker weer een geslaagd feest met iedereen ^^! Ik was echter pas tijdens het weekend na Carnaval 'hersteld' (voor mijn gevoel dan in ieder geval XD). Verder nog een 'sleep-over' gehad met wat vrienden, familieleden & vrienden met wie ik veel optrek tenminste 1x bezocht, nog heerlijk uit eten geweest met mijn vriendin voor Valentijnsdag, wat gebowld en ook lekker thuis gezeten en dingen met het gezinnetje gedaan :). Het waren dan misschien wel 15 dagen in totaal, maar ze voelde maar als 7 of 8 dagen aan (al helemaal omdat de laatste dagen dus ook nog wat dingen geregeld moesten worden) want het was zo weer de 28ste en dat betekende terug naar La Rochelle.

En hoe dat verder is afgelopen horen jullie de volgende keer........


  • 11 Maart 2015 - 21:21

    Paul:

    Leuk verslag, Melvin, lijkt me interessant zo'n lesje op een Franse basisschool. Hopelijk luisteren de kleine enfants goed naar de nieuwe meester uit de Pays Bas !
    groetjes,
    Paul

  • 12 Maart 2015 - 19:07

    Karin Vermeulen:

    Het was zeker erg fijn om je weer 2 weken thuis te hebben... wel wat drukker met al die vriendinnen enz. van jou en je broer maar erg gezellig. Moest wel weer even wennen aan dat late opstaan van jou... na twaalven en het feit dat er de rest van de middag ook niet zoveel uit jou kwam haha.
    Nou jongen... veel plezier daar en de tijd vliegt voorbij.... voordat je er erg in hebt kom je alweer terug haha. Zie uit naar jou volgende verslag. Dikke kus van mam en pap.

  • 19 April 2015 - 15:49

    Melvin Vermeulen:

    Dankje Paul :)! De kleine kindjes hadden hartstikke goed geluisterd, net zoals de wat grotere kindjes op de middelbare school nu doen ^^. Ze hebben prima respect voor mij en ze blijven toch wel meer gedisciplineerd hier in Frankrijk dan in Nederland ;). Kunnen wij nog wat van leren haha

    En mama, tja ik zal altijd van lang uitslapen blijven houden haha. Zoals je weet, heb ik daar ook hier last van :P. Het was in ieder geval erg fijn om weer even terug te kunnen keren naar het thuisfront, want dat gaf weer veel energie mee voor de laatste 3 maanden hier (die nu alweer half voorbij zijn :O).... Gaat echt zo snel, damn.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Melvin

Actief sinds 26 Jan. 2015
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 3750

Voorgaande reizen:

14 Januari 2015 - 31 Mei 2015

Minor La Rochelle

Landen bezocht: